torsdag 18 mars 2010

Wonder Branding

Nu har det stått still i bloggen alltför länge så jag slänger i all hast in ett inlägg.

I Måndags gjorde jag ett jobb av den typ som jag verkligen brinner för. Det är när jag går hem med någonting mera än bilder och pengar. Jag pratar om kunskap. När jag får med mig insikter och erfarenheter.

Falun Borlänge regionen hade samordnat ett heldagsarrangemang i Teknikdalen där det talades om kvinnor och företagande, två gästtalare var inbjudna, Annika Dopping och Michele Miller. Det låg mycket fokus på kvinnor vs. män som företagare, skillnaden mellan oss och vad vi måste tänka på för att bli framgångsrika i chefspositioner eller som egna företagare. Det var en mycket bra föreläsning men som Michels själv sa att på dessa få timmar kunde hon bara skrapa lite på ytan och plantera lite frön i huvudet på oss.

Själv tycker jag ämnet är väldigt intressant, men är lite förbi tiden med att kvinnor är si och män är så, jag vill in på ett djupare plan och lära mig mera om individen människan. Det är ju inte direkt någon hemlighet att män och kvinnor är olika, fast jag fick lära mig att kvinnor hade fyra gånger flera anslutningar mellan höger och vänster hjärnhalvor och hur det påverkade oss, men också att vänsterhänta män hade flera anslutningar. Som sagt, jag tror på att vi alla är individer och vill hellre utgå ifrån det.






4 kommentarer:

Barbro Trum 18 mars 2010 kl. 13:03  

Lovely pictures Malin, you are the best!

Sara 18 mars 2010 kl. 13:51  

Grymma bilder.. Kul! Du är himla duktig du.

raydog 18 mars 2010 kl. 14:56  

Wowza

Michele Miller 18 mars 2010 kl. 16:34  

Wonderful photos, Malin - thank you!

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP