torsdag 1 oktober 2009

Företagsporträtt

Ofta när jag ska ta porträtt till företag så får jag strikta linjer för hur det ska tas, studio och gärna med vit eller ljusgrå bakgrund. Om jag fick fria händer skulle jag fota alla företagsporträtt med mörk bakgrund och naturligt fönsterljus, gärna svartvitt, men men vem är jag att få bestämma. I dag när jag fotograferade ett företagsporträtt åt Svea så passade jag på att ta några bilder som jag tyckte att de skulle se ut med.

(om ni tycker att personen i bilderna är skrämmande lik mina barn så är det för att det är deras fader)

Så som dom vill ha bilden:


Så som jag vill ta bilden:

2 kommentarer:

Anders Björklund 1 oktober 2009 kl. 17:03  

Håller med dig till 110 procent ang. svart bakgrund och fokus på ögonen. Men i din jämförelse så kanske du ska ha alla kort i s/v för mer rättvisa i jämförelsen. Men du är lätt min fotograf på Ironman Hawaii 2012 :P Med början denna vinter, Team sportia cup alpint för Saga...Kram kram

VILLA VRÅKEN 5 oktober 2009 kl. 17:08  

Lika som bär! Barn o far........Tjooohooo

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP